Fehérjehiány

A túl sok állati eredetű fehérje leterheli a szervezetet, nem csak azért mert állati eredetű, hanem azért mert túl sok antibiotikum és mikroorganizmus található bennük, abból eredően, ahogy nevelik, tenyésztik őket. A tárolt gabonák meggombásodnak, és ezt etetik meg velük. Ha a szervezetet rossz minőségű üzemanyaggal tápláljuk, úgy is fog működni. Ha leterheljük az emésztésünket, vagy tönkretesszük azzal, hogy túl sok állati eredetű fehérjét fogyasztunk, ami nyákot képez a bélfalon, gombásodás miatt tönkrement bélflórával rendelkezünk, akkor a szervezetünk nem jut, vagy számára felhasználhatatlan formában jut csak hozzá fehérjéhez. Ez fehérjehiányhoz vezet, aminek a tünetei: izomszövet elvesztése, hajhullás, töredező körmök. Úgy tűnik, hogy a legtöbb ember úgy gondolja, hogy a fehérjét hús és tejtermékek fogyasztásával kell a szervezetbe juttatnia. A zöldségekben az összes olyan aminósav megtalálható, amire a szervezetnek szüksége van. Az aminosavak a fehérjék építőkövei. Azért eszünk fehérjéket, mert ezekre az építőkövekre szüksége van a szervezetünknek. Nem mindegyik zöldségben van jelen az összes, de ha sokféle zöldséget fogyasztunk, különösen a sötétzöld színűeket, és sötétzöld levelű zöldségeket, és ezt még füvekkel is kiegészítjük, akkor rengeteg létfontosságú aminosavhoz jutunk. A szervezetnek van egy szabad aminosavraktára, amely naponta mintegy hetven gramm fehérjét biztosít. Mindannyian rendelkezünk ezekkel a fehérjeraktárakkal, ezért biztos lehet abban, hogy a szervezete elegendő fehérjéhez jut. Ha gyakran eszünk hüvelyeseket, továbbá rengeteg nyers diófélét, csíráztatott magvakat és gabonákat, meg avokadót, akkor kiváló minőségű fehérjéket tartalmazó fehérjéhez jutunk, és ezek az állati fehérjéknél jobban beépülnek. A szervezet számára biztosított fehérje minősége, nem pedig a mennyisége számít leginkább.

 

A szükséges fehérje bevitelről

A szakértők szerint naponta mindössze 25 g fehérjét kellene magunkhoz vennünk. Dr. Young véleménye szerint a teljes étrendnek durván 5-7 százalékát kellene kitennie a fehérjéknek, ezt testünk felépítésére alapozza.

Testünknek mindössze 7 százaléka fehérje, 70 százaléka víz, 20 százaléka zsír, 1-2 százaléka vitamin és ásványi anyag, és o, 5-1 százaléka cukor. A legtöbb hús 20-25 százalék fehérjét tartalmaz, így több fehérjét juttat a szervezetbe, mint amennyire annak szüksége van. A spenót és más zöldfélék sokkal több aminosavat tartalmaznak (a fehérjék építőköveit), mint a marhasült! Az anyatej – mindössze 5 százalék fehérjét tartalmaz, egyes források a fehérjetartalmat 1,4 - 2,2 százalék közé teszik. Normál esetben pedig ez az egyedüli tápanyagforrás egy olyan emberi lény számára, aki gyorsabban nő, mint életének bármely más szakaszában – testtömege és mérete életének első évében megduplázódik, vagy megtriplázódik. Ha valóban valamiféle szuper fehérjekoncetrátumra lenne szükségünk a megfelelő növekedéshez és az egészség fenntartásához, akkor biztos, hogy az anyatej sokkal több fehérjét tartalmazna. Az anyatej a szervezet tényleges fehérje igényét mutatja meg számunkra.

 

Tevékenységeink

Sejtszintű bioinformációs állapotfelmérés

ahol mindent megtudhat Önmagárol

Fülakupunktúrás addiktológia

Már az egyiptomiak is fülük bizonyos pontjainak ingerlésével enyhítették fájdalmukat, a kínaiak 5000 éve használják gyógyításra.

Toxikus fémszennyeződések

Nézze meg videónkat

Masszázs

Thai és nyirokmasszázs

Prillián termékek forgalmazása

Alapanyaguk az Európában őshonos fajták: csicsóka, homoktövis, céklarépa, áfonya, sárgarépa, zöldség, zeller, feketeribizli, gránátalma. stb

Olvasnivalók

  • Mennyi vitaminra van szükségünk valójában? +

    Manapság a vitaminhiány, illetve csökkent szint a realitásokhoz tartozik, nemcsak marketingfogás. De vajon mennyire van szükségünk valójában? Vitaminszükségletünk erősen függ Olvasson tovább
  • Az élettanilag legfontosabb vitaminok +

    Az A-vitamin (axerofton, retinol): A hámsejtek (a bőr, valamint a gyomrot, légutakat, bélcsatornát, a belső üreges szerveket bélelő nyálkahártya) védője. Olvasson tovább
  • Makroelemek +

    A kalcium: a napi szükséglet alsó határa fél gramm. Növekedés, terhesség, szoptatás idején, stresszállapotban, betegségben és lábadozásban nagyobb az igény. Olvasson tovább
  • Kiegészítő tápanyagok +

    Az esszenciális tápanyagok mellett számos olyan élelmiszer-összetevővel és élettanilag fontos anyaggal is foglalkozunk a könyvben, melyek hatása sok esetben lenyűgözőnek Olvasson tovább
  • Antioxidánsok szerepe - Szabadgyökök +

    Az egészségükkel foglalkozó emberek számára egyre ismerősebben csengnek az ,,antioxidáns” és a ,,szabad gyök” szakkifejezések. A sejtek anyagcseréjének melléktermékeként szervezertünkben Olvasson tovább
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13